YDELSER I VORES BASIS ADMINISTRATION
OPKRÆVNINGER OG KONTROL
- Månedlige opkrævninger af leje, depositum, forudbetalt leje og andre betalinger fra lejer til udlejer.
- Registrering af indbetalinger.
- Udsendelse af betalingspåmindelser og påkrav (ekskl. udgifter til porto).
- Ophævelse af boliglejemål som følge af restance (ekskl. udgifter til porto).
- Ophævelse af erhvervslejemål efter aftale.
- Klargøring af dokumenter til advokat og/eller Fogedret med henblik på effektiv udsættelse.
BOGFØRING OG BETALING
- Betaling af alle faste udgifter.
- Betaling af fakturaer i forbindelse med rekvireret arbejde på ejendommene.
- Bogføring af ind- og udbetalinger.
- Afstemning af konti.
- Årsafslutning af bogholderi.
- Kontrol og bogføring af efterposteringer.
- Opbevaring af bilag elektronisk i 5 år.
MOMS
- Moms indberetning (ej splitmoms beregninger).
- Årlige momsopgørelser, herunder indberetning og indbetalinger til SKAT.
REGNSKAB OG BUDGET
- Udfærdigelse og afstemninger.
- Klargøring af materiale til revisor.
- Besvarelse af revisors henvendelser.
- Udarbejdelse af kommende driftsbudget.
FORSIKRINGER
- Betaling af policer.
- Anmeldelse og håndtering af forsikringssager.
PERSONALE
- Daglig arbejdsledelse
- Lønudbetaling
- Vurdering af normeringsbehov samt opgaver hos eksterne.
KVARTALSVIS RAPPORTERING
- Kundemøder.
- Kunderapport.
- Perioderegnskab.
- Budgetopfølgning.
- Tomgangsrapport.
- Restancerapport.
LEJEREGULERING
- Varsling af skatter og afgifter én gang årligt.
- Beregning, regulering og varsling af huslejestigninger én gang årligt.
- Regulering af forudbetalt leje og deposita i forbindelse med regulering.
LEJERSKIFTE
- Håndtering og bekræftelse af opsigelser.
- Indkaldelse til ind- og udflytningssyn.
- Koordinering med den ansvarlige for ind- og udflytningssyn.
- Fremsendelse af flyttesynsrapport på mail.
- Bestilling af måleraflæsning og registrering af flytning.
- Igangsættelse af normal genopretning/istandsættelse af lejemål efter fraflytning, hvis ikke der skal igangsættes et større renoveringsprojekt.
- Afregning af istandsættelsesudgifter.
- Flytteafregning overfor lejer.
- Udfærdigelse af boliglejemålskontrakt til indflytning.
- Behandling af fejl- og mangellister.
FORBRUGSREGNSKABER – VARME, VAND OG VASKERI
- Indberetning af aflæsninger til forbrugsmålerfirma.
- Rekvisition af flytteaflæsning hos forbrugsmålerfirma.
- Udsendelse og afregning af forbrugsregnskaber årligt.
- Regulering af aconto bidrag.
- Behandling af indsigelser.
- Opkrævning af vaskeri forbrug.
DRIFT-, OG ANTENNE- OG ELEKTRONISK KOMMUNIKATIONSREGNSKABER
- Udarbejdelse af driftsregnskaber for erhvervslejer.
- Udarbejdelse af antenne og elektronisk kommunikationsregnskaber.
- Udsendelse og afregning til lejerne.
- Regulering og beregning af a conto-bidrag.
- Behandling af forespørgsler og indsigelser.
LEJER OG EJERSERVICE
- Besvarelse af henvendelser telefonisk, på mail og ved fysisk fremmøde.
- Sagsbehandling af forespørgsler om fremleje, bytte, afståelse mv.
- Behandling af klager.
- Behandling af husordenssager.
- Udarbejdelse og ændringer i husorden.
- Generel kommunikation med lejerne i form af informationsbreve mv. via elektroniskkommunikation.
- Etablering af afdragsordninger.
- Elektronisk opbevaring af dokumenter vedrørende ejendommen.
BEBOERREPRÆSENTATION
- Orientering om genudlejning.
- Årligt §113 -gennemgang om ejendommenes drift og vedligeholdelse.
- Overholdelse af indsigelsesrettigheder i forbindelse med varslinger, forbrugsregnskaber mv.
- Orientering om klager og frister.
- Varsling af leje og forbedringsforhøjelse.
- Besvarelse af krav om yderligere oplysninger ved varsling.
- Indkaldelse til deltagelse i gennemgang af ejendommen.
- Orientering inden vedligeholdelsesarbejder i henhold til LL § 105.
- Overvågning af beboerrepræsentationens gyldighed og beslutninger.
- Besvarelse af henvendelser og løbende forhandlinger.
- Kontrol og opkrævning af bidrag til beboerrepræsentationen.
- Afregning af bidrag til beboerrepræsentationen.
- Orientering af husordensovertrædelser til beboerrepræsentationen.
OFFENTLIGE MYNDIGHEDER
- Behandling af forespørgsler fra det offentlige.
- Underretning ved vigtige og markante ændringer i for eksempel lokalplaner.
- Indberetning til Danmarks Statistik, GI mv.
DRIFT OG VEDLIGEHOLDELSE
- Indhentning af tilbud på og styring af serviceaftaler.
- Tilsyn af ejendommenes drift.
- Generelle forhandlinger med håndværkere og andre leverandører.
- Rekvirering af håndværkere til løbende reparations- og vedligeholdelsesarbejder, hvor der ikke skal ske egentlig projektering eller udbud af opgaven, samt tilsyn med og kontrol af det udførte arbejde i samarbejde med ejendommenes ejendomsfunktionærer.
- Udarbejdelse af varslings- og informationsbreve til beboerne i forbindelse med større renoveringsarbejder.
- Drift af tomme lejemål, herunder til-/framelding til forsyningsvirksomheder, videreførelse af serviceaftaler og sikring af driftspersonalets løbende overvågning
SALG AF EJENDOM
- Levering af lejerlister til brug for udbud.
- Afmelding af forsikringer, forsyningsselskaber mv.
- Slutbogføring af ejendommen.